Hej, mitt Vinterland

... nu é jag här! Eller var rättare sagt.
Veckan efter jul och fram tills nu har varit innehållsrik vill jag lova.
Mycket har hunnits med. Dömning på Lundaspelen och en Sälenresa :) Sälen var helt klart bäst.
Lundaspelen var mycket roligt, ser framemot att komma tillbaka och dömma där iår igen.

Nu till Sälenresan.
I lördagsmorse åkte vi från regniga och tråkiga Halmstad ihopp om att äntligen få lite snö i vår tillvaro. Och visst, hoppet gjordes inte starkare när vi kom in i Sälen by på eftermiddagen på lördagen och regnet fortfarande piskade mot bilen så vindrutetorkarna gick i ett och termometern visade fortfarande plusgrader.. Herregud! Det var det tänkte vi. Skulle det bli en vecka i fjällen utan snö? Vi var oroliga vill jag lova! Men, ju högre upp på berget vi kom så sjöng termometern till minus och regnet övergick sakta men säkert i snö. Åhh, så glada vi blev. Jag blev genast ett litet barn igen :)
Veckan har innehållit både det ena och det andra. Efter att vi tillslut varit både på Högfjället, i Lindvallen, Hundfjället och i Tandådalen så konstaterade vi att de bästa backarna fanns i Hundfjället och det var där vi sedan blev stammisar :) Det var roligt tills Viktor tvunget skulle hoppa och landade på sin arm/handled. Han fick åka snöscooter till sjukstugan och träffa läkaren där det blev konstaterat att han INTE hade brutit något. Dagen efter åkte Gun och Viktor till Vårdcentralen trots allt för att få den röntgad då han fortfarande hade ont, men det visade inte heller något - som tur var!
Fredagen (igår alltså) var sista åkdagen och den spenderades i Lindvallen av mig och Viktor. Mycket trevligt. Snö fanns det nu också gott om både i backen och på allt annat. Det hade iprincip snöat i 3 hela dygn så det fanns ganska så mycket lös-snö i backen, men jag klagar inte :D Mycket roligare!
Idag när vi återvände till sydsverige möttes vi återigen av regn, bara det att nu var det underkylt också, så det är verkligen GLASHALT ute. Hmm.. Ingen höjdare!
Bilder från nyårsafton och i fredags finns på
min bilddagbok. Välkomna!

Imorgon skall jag döma P93 i Nissan Cup. Maria och hennes pappa hämtar upp mig lite efter 8 då vi skall börja döma kl 9 i Gullbrandstorp. Näst-nästa helg bär det av till Katrineholm och Sverige Cupen :D SKOJ!

Och en sista sak, jag har namnsdag idag, och det är bara EN som kommit ihåg det och det är Nathalie :)

Puss o kram!
/
hannuus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback