Kom igen farfar, du klarar det!

Fredag, lördag och söndag har präglats med en massa känslor. Kärlek, gråt, bitterhet, skratt och glädje. Helgen har i helhet varit kanon.

I fredags var jag på bio med mitt hjärta, The Kingdom. En av de bästa filmerna jag sett på väldigt länge. Rekommenderas!

Klockan var ställd på 08:00 lördagmorgon då jag skulle infinna mig i Halmstad Sporthall innan kl 09:00 för att döma totalt 4 matcher. Senare på eftermiddagen, kl 15:15 rättare sagt, så skulle Halmstad HPs damjuniorer spela den första av 3 matcher i J-SM Steg 2. Då vi var tippade att komma sist i gruppen efter HK Linne, Mölndals HF och HP Warta var vinsten mot Mölndal med 21-20 en perfekt start!
Kvällen spenderades sedan i en soffa framför TV:n med 2 kanonbra filmer med Petra hos en kompis till henne. Kommer tyvärr inte ihåg vad filmerna hette? Minne som en guldfisk har jag emellanåt :-/ Hmm...

Klockan stod återigen på 08:00 även på söndagen. Samling kl 9. Matchstart kl 10. De som på förhand var tippade som klar gruppetta HK Linne stod nu för motståndet. Vi gjorde vår i särklass BÄSTA match för säsongen, och det var en jämn match hela tiden där varken vi eller Linne slutade kriga. Slutresultat: 19-19.
På eftermiddagen kl 16 var det Warta som gällde och vinst var det enda som räknades. Och vinst blev det, med 19-16. Då Vi nu hamnat på samma poäng som Linne  är vi delad gruppetta men åker ut på målskillnadATT ETT ENDA YNKA MÅL KAN GÖRA SÅ MYCKET!!! 

Färdigduschad och glad efter att vi spelat 3 kanon matcher men samtidigt lite besviken över att vi inte gick vidare så pratade jag med mamma och hade följa med Susanna, Mattias och Pontus till Österskans. "Farfar ligger på operation. Den stora kroppspulsådern har spruckit på ett ställe och de vet inte om han klarar sig." HUR TAR MAN DET????? Jag visste inte var jag skulle ta vägen. Tårarna bara rann. FARFAR DU MÅSTE KLARA DIG!
Pappa ringde när han kommit hem från sjukhuset igårkväll. Operationen hade tagit nästan 5 timmar och läkarna hade sagt att nu kunde man bara vänta och se... Hmm... :-(

Nu ska jag strax till skolan.
Kom igen farfar, du klarar det!
/hannuus.


Kommentarer
Postat av: Inees

I'm here for you honey!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback