LIVE FRÅN KRISTANSTADSBLADET

Hallå där Martin Stenberg

Publicerad: 10. Januari 2007 02:00

I programmet Morgonpasset i Sveriges Radio P3 har du utnämnt Bro-mölla till Sveriges tråkigaste plats. Hur gick tävlingen till?

– Det var ett omfattande redaktionellt arbete som pågick under ett års tid. Och efter en saklig bedömning kom vi fram till att den svenska tristessens epicentrum ligger i Bromölla.

Hur valdes kandidaterna i tävlingen ut?
– Jag utgick från min egen uppväxt i Borås, som jag har hört många gånger ska vara en väldigt trist plats. Jag ville utreda om det verkligen var så. Personer i Borås försvarade sig och utnämnde en annan stad som skulle vara tråkigare. Så gick det vidare tvärs över Sverige som en stafettpinne som stannade i Bromölla. Bromölla kan skylta med många olika saker. Stans viktigaste museum är ett toalettmuseum. Ett starkt vittnesmål bekräftade misstankarna om att ingen egentligen vill stanna i Bromölla utan hellre åker till en annan stad. Avsaknad av större nöjesetablissemang och ett ganska modstulet intryck var andra faktorer som avgjorde saken.

Har du varit i Bromölla?
– Nej och jag tänker inte åka dit heller.

Vad har du för erfarenhet av tråkiga platser?
– Jag har mycket erfarenhet. Jag är uppvuxen i Borås och har tillbringar en del tid i Ulricehamn, Alingsås, Växjö och Katrineholm. Växjö till exempel är en stad där de största företrädena är att det finns bra rondeller och en tät granskog och det gör i alla fall inte mig lycklig.


Jerker Hagman



Namn: Martin Stenberg.
Född: Borås.
Bor: Stockholm.
Ålder: 27.
Yrke: Journalist.
Familj: Flickvän.
Intressen: Musik och böcker.
Aktuell: Har som reporter för programmet Morgonpasset i P3 utnämnt Bromölla till Sveriges tråkigaste plats.


Kan ni förstå varför jag flyttade därifrån?? Hahaha.

Kommentarer
Postat av: Åsa

hahaha;)

2007-01-13 @ 23:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback